A tavalyi év végi átadása óta egyre nagyobb a forgalom az Által-ér-völgyi kerékpárúton, mely Tatabányát, Vértesszőlőst és Tatát köti össze. A 6,8 kilométer hosszú, 2,7 méter széles, kétirányú út tervezésénél úgy számoltak, hogy naponta mintegy 2200 fős forgalmat bonyolít majd le a települések között. (2014.06.30.)
Nos, ezt a számot már túl is szárnyalták, volt olyan szombat délelőtt, amikor reggel kilenc óráig már 750-en vették igénybe a kerékpárutat. Nagy sláger lett a már több mint egy évtizede megálmodott bringás út.
– Nagyon jó ez a kerékpárút, ruganyos, igen jó közlekedni rajta – mondta Boldizsár István, aki munka után délutánonként átkerekezik Tatabányáról Tatára a Sprint Futókör pihenő házába, ahol gondokként ténykedik. – Az viszont felháborító, hogy egyesek rongálják a terelő oszlopokat, levágják fémrészeket, és viszik a fémgyűjtő helyre. Ezeket az embereket nagyon szigorúan megbüntetném, hiszen a köz vagyonát teszik tönkre.
– Sajnos, ez valóban így van. A kerékpárút fenntartása és üzemeltetése évente hatmillió forintba kerül. és akkor még a helyreállítási költségek is az önkormányzatokat terhelik. Egyébként Tatabánya és Tata három-három millió forinttal száll be a „közös költségbe”, míg Vértesszőlősnek csak a bringás útra vezető, 365 méter bekötő út fenntartásáról kell gondoskodnia – tudtuk meg Horváthy Lóránttól, Tata alpolgármesterétől.
Tata belterületi szakaszán közvilágítást építettek ki a kerékpárút mentén, ezért az ezzel kapcsolatos üzemeltetési és fenntartási feladatokat a helyi önkormányzata végzi, valamint viseli a költségeit.
Még egy érdekesség, hogy Tatabánya irányából rengetegen kerekeznek az idegenforgalmi látványosságairól híres Tatára. Ki munkába, ki szórakozni, kirándulni ruccan át a vizek városába. Több verseny is volt már az Által-ér-völgyi kerékpárúton, legutóbb mintegy ezren tették meg a két város közötti távot.
Péntek Sándor