Késéssel, de épül a kerékpárút

 
Az FTK–Vértes-Út–Geotech konzorcium, az Által-ér völgyi kerékpárút kivitelezője már nagy elánnal építené a Tatát, Vértesszőlőst és Tatabányát összekötő bringás utat, ám ahogy várható volt, a száz éve nem látott hatalmas csapadék mennyisége alaposan megnehezíti a társaság dolgát. (2013.04.19.)

Az FTK–Vértes-Út–Geotech konzorcium, az Által-ér völgyi kerékpárút kivitelezője már nagy elánnal építené a Tatát, Vértesszőlőst és Tatabányát összekötő bringás utat, ám ahogy várható volt, a száz éve nem látott hatalmas csapadék mennyisége alaposan megnehezíti a társaság dolgát. (2013.04.19.)

 






Reményteljesen apad ugyan a víz, ám felelőtlenség lenne még a hét kilométeres szakasz nagy részén megkezdeni az alapozási munkálatokat.

Tatabányától a tatai tavakig a legrosszabb a helyzet, tudtuk meg Fekete Gyulától, a konzorcium irányítójától. A gáttest még mindig nagyon vizes, így voltaképpen most még csak a tatai 2,3 kilométeres szakaszon tudnak dolgozni az FTP Építő Kft. gépei, amely a három konzorciumi cég egyike. Fekete Gyulától azt is megtudtuk, hogy még a Vértesi Erdő Zrt. hozzájárulása is szükséges a munkálatok végzéséhez, de ez hamarosan megoldódik.

Mit is tehet az FTK–Vértes-Út–Geotech konzorcium. Egyszerűen mondva: imádkozhat, hogy minél előbb száradjanak ki az Által-ér partszakaszai, másrészt azokat a munkálatokat, amelyeknek nincs akadálya, azt minél előbb befejezni. Gondolunk itt a patakot átszelő fahídra, amit már most lehetne építeni, de a tatai szakaszon, a város szélén és belterületi szakaszán sincs akadálya az alapozásnak. Mondhatni a helyzet most vis maior, a földmunkákat csak késve tudták megkezdeni a cégek.

Tata belterületi részén, a Fáklya utcában (az egykori Ponty étterem környékén) már zakatolnak a földmegmunkáló gépek. Jobb híján, itt most a gépkocsi-parkoló alapozása, valamint az ahhoz tartozó közvilágítás vezetékeinek kiépítését végzik.

Horváthy Lóránt alpolgármester megtekintette a munkálatokat, és személyesen meggyőződhetett arról, hogy jelenleg ésszerűtlen lenne megkezdeni a kerékpárút intenzív alapozását. A határidő viszont május 20., amit már bizonyos, hogy nem lehet tartani, ezért a a szerződésben foglalt határidőt módosították, amit még pályázat kezelőjével jóvá kell hagyatni.

– További műszaki tartalmat érintő változások is adódtak, melyek indokolták a szerződésmódosítást. Sajnos azt kellett tapasztalnunk, hogy az Által-ér menti töltések teherbírása több helyen nem megfelelő, ezért erre a problémára is megoldást kell találni. Ezt a megváltozott műszaki tartalmat még engedélyeztetni kell, s a vízügyi hatóság engedélyét is várjuk arra vonatkozóan, hogy az Által-ér mentén fekvő töltéseken is munkát lehessen végezni – mondta Horváthy Lóránt, aki hozzáfűzte, hogy a következő lépés a talaj megerősítése. Amennyiben az időjárás kegyes lesz, július végére elkészülhet a kerékpárút

Tata, Vértesszőlős és Tatabánya lakói már nagyon várják, hogy „birtokba” vehessék a kerékpárutat. Valószínűleg kissé csalódottak lesznek, de meg kell érteni, nincs értelme most még az intenzív építési munkáknak, az nagy felelőtlenség lenne, hiszen akkor a kerékpáros út könnyen megsüllyedhet, tönkre mehet, elszállhat a több mint egy évtizedes álom, hogy bringás út kösse össze a három települést.

Egyébként az Által-ér-völgyi kerékpárút a legmodernebb követelmények szerint épül meg. A zúzottkő alapra két réteg aszfalt kerül, és olyan minőségű, amely rugalmas és lágy lesz, vagyis a legoptimálisabb kerékpározásra alkalmas út várja majd a bringázás szerelemeseit. Ezért is szükséges most a türelem, mert a sietség helyrehozhatatlan károkkal járhat.

 

Péntek Sándor

Új Széchenyi Terv

Új Széchenyi Terv - Egészségre nevelő és életmódformáló programok

Kiemelt partnereink

           

Sportért, a Sportolókért Alapítvány  

Decathlon


Güntner

 
Átal-ér-völgyi kerékpárút


   ÉDV Zrt.
 
Tata Város Önkormányzata
    Tatabánya Megyei Jogú Város Önkormányzata

 

Vértesi Erdő Zrt.

 

 
Derik Hungária Kft.


Forrás Rádió