10 vegyes kilométer, 10 hétköznap és 10 hétvége volt a felmérések tárgya, napi 15 órában.
A felmérések alapján az ősidők óta nagy kerékpáros kultusszal rendelkező Békéscsaba áll az élen, ott hétköznaponként – többnyire munkahelyre járás céljából – naponta 6100-an bringáznak. a hétvégeken már jóval kevesebben, mindössze 1200-an használják a kétkerekűt.
Egy másik nagyvárosunk, Szeged foglalja el a második helyet, ott hétköznaponként 4200-an, hétvégenként pedig 2200-an élnek a kerékpározás lehetőségével. Utóbbival viszont ők viszik el a pálmát.
Tata meglepően jól áll a listán. Naponta 1200-an kerékpároznak, a hét végi rangsorban pedig az előkelő 2. helyet foglalják el. Ez 2100-as létszámot jelent, amelyre büszke lehet a város.
Ebbe a számlálásba még nincs benne az Által-ér-völgyi kerékpárút Tata-Szomód-Dunaalmás útvonallal meghosszabbítás, így további előrelépés várható.
Horváthy Lóránt, Tata önkormányzati képviselője, még 16 évvel ezelőtt, mint a KEM SZÖSZ elnöke teljes mellszélességgel „küzdött” a kerékpárút megépítéséért. Tatabánya, Tata és Vértesszőlős önkormányzat összefogása meghozta a gyümölcsét.
Horváthy Lóránt elmondta, hogy a felmérésre választ adók többsége az egészséges életmódot jelölte meg indokkánt a kerékpározásért, de a munkába járás könnyebbsége is motiválja a polgárokat.
Az elnök szeretné elérni, hogy a három település összefogásával, heti rendszerességgel tartanának felméréseket, számlálásokat. Azt még hozzá kell fűznünk, hogy az adatok nem lettek százalékolva, vagyis a városok lakóinak a száma volt az értékelés szempontja. Vagyis Tata ennek alapján nagyon jó helyezést ért el. A százezernél több lakosú Szeged például a vizek városa mögött végzett a felmérésben a népesség tekintetében. Ez talán a bringás számlálás egyetlen hiányossága.
Péntek