Megelőző kampány az autóbuszokon

 
A január elsejétől új néven szereplő területi volános társaság továbbra is együttműködik a megyei katasztrófavédelemmel. A tatabányai központú KNYKK Zrt. a megyeszékhelyen tartott sajtótájékoztatót, amelyen a hazánkban egyre nagyobb méreteket öltő szénmonoxid mérgezések megelőzéséről volt szó. (2015.01.20.)

– A megelőző kampányok sajátja, hogy újra és újra fel kell eleveníteni az ismereteket, hogy hatékonyan védekezhessünk egy-egy veszélyhelyzet ellen, ezért közös akciónk is egy visszatérő alkalom – hangsúlyozta Németh Tamás, a KNYKK Zrt. vezérigazgatója a megyei katasztrófavédelmi igazgatóság központjának udvarán tartott sajtótájékoztatón. – A fűtési szezonban nem lehet elégszer felhívni a figyelmet a szénmonoxid mérgezés veszélyeire, ezért február végéig tatabányai helyi járatú autóbuszainkon működő monitorokon megelőző film hívja fel a lakosság figyelmét a CO-mérgezés megelőzésére.

 

A film információit a katasztrófavédelem állította össze. Egyébként a filmet a helyi tévés társaságok is megkapták, így azok adásaiban is láthatják a tenni valókat a polgárok. Ez már nem az első társadalmi szerepvállalása a közlekedési társaságnak, a mostani is megtervezett program részeként egy prevenciós kampány. Az autóbuszokon még néhány héten át láthatók a trükkös lopások elleni védekezést segítő megelőző plakátok. Czomba Péter, a megyei katasztrófavédelmi igazgatóság vezetője elmondta, hogy egyre több mérgezésről szereznek tudomást. Köszönhető ez a szénmonoxid érzékelők térnyerésének, így a lakosság időben tudja riasztani a tűzoltóságot.

– Igazgatóságunk statisztikája szerint a 2013-14-es fűtési szezon hét hónapja alatt hét riasztást kaptunk. A mostani fűtési szezonban már eddig hatszor vonultak ki tűzoltóink a csendes gyilkos sújtotta otthonokba – ismertette Czomba Péter. – Az országos és a megyei adatok is alátámasztják, ahol felszerelték és jól használják az érzékelőt, nem történik tragédia, időben megszólal a figyelmeztetés. Mi a közlekedési társasággal közösen próbáljuk az esetek számát visszaszorítani, felhívni a lakosság figyelmét az öngondoskodásra és a felelősség teljes magatartásra.

38 autóbuszon láthatják a megelőző kampányt, amelyeken 76 monitoron vetítik le az 58 másodperces filmet. Számítások szerint mintegy 68 ezer alkalommal vetítik le a filmet, az utasok száma naponta 35 ezer, tehát nagy lesz a nézettsége. A KNYKK Zrt. további intézkedése, hogy a tatabányai autóbusz állomáson táblákon hívják fel az autóbuszvezetők figyelmét a környezeti terhelés csökkentésére. Vagyis, a járművek motorját várakozás állítsák le, megelőzve ezzel, hogy a szénmonoxid a levegőbe kerüljön.                      Péntek

Új Széchenyi Terv

Új Széchenyi Terv - Egészségre nevelő és életmódformáló programok

Kiemelt partnereink

           

Sportért, a Sportolókért Alapítvány  

Decathlon


Güntner

 
Átal-ér-völgyi kerékpárút


   ÉDV Zrt.
 
Tata Város Önkormányzata
    Tatabánya Megyei Jogú Város Önkormányzata

 

Vértesi Erdő Zrt.

 

 
Derik Hungária Kft.


Forrás Rádió