Hernádi négy európai viadalt nyert meg

 
 Hernádi Lászlónak (képünön Ildikóval, kislányával) azt mondták a 2007-es évad végén, hogy ezt a remek teljesítményt nemigen lehet túlszárnyalni. A szakemberek nem csak rá gondoltak, ám a tatai fiú – és nem más – mégis fantasztikus teljesítménnyel zárta 2008-at. Az egyesek szerint sokat felvállaló Hernádi előbb utóbb kipukkad, szinte képtelenség a tavalyi teljesítményét túlszárnyalni - vélekedtek. Cáfolt. Neki sikerült, a trónkövetelőknek ezzel alaposan feladta a leckét. Négy európai sorozatban is az élen végzett. (2008.11.11.)
Búcsú a jó öreg BMW-től
Új autót kell építeni a 2009-es évadra
 
Hernádi Lászlónak azt mondták a 2007-es évad végén, hogy ezt a remek teljesítményt nemigen lehet túlszárnyalni. A szakemberek nem csak rá gondoltak, ám a tatai fiú – és nem más – mégis fantasztikus teljesítménnyel zárta 2008-at. Az egyesek szerint sokat felvállaló Hernádi előbb utóbb kipukkad, szinte képtelenség a tavalyi teljesítményét túlszárnyalni - vélekedtek. Cáfolt. Neki sikerült, a trónkövetelőknek ezzel alaposan feladta a leckét. Négy európai sorozatban is az élen végzett. (2008.11.11.)
 
Hernádi László már többször kivívta Max Mosley (a nemzetközi autósport-szövetség mindenható elnöke – ide tartozik a Forma-1 is – elismerését), most pedig büszkeségtől dagadó mellel jelenthetjük ki: amit véghezvitt a tatai gyorsasági autós, azt talán soha senki sem ismételheti meg. Laci ugyanis 2008-ban még fokozta a „tempót”.
     A FIA (Nemzetközi Autósport-szövetség) Közép-Európa Zónatrófea volt 2001-ben számára a kontinensviadalokon a kezdet. Attól a pillanattól valamennyit megnyert, 2008-ban zsinórban nyolcadszor. Fantasztikus teljesítmény. És akkor jött nemrégiben a másik nagy diadal, a legnívósabb hegyi gyorsasági autós versenyben a FIA Hill Climb Challenge Európa Kupában is az élen végzett 2008-ban az összetett versenyben. 2005, 2006, 2007 után immáron negyedszer.
     Hernádi tavaly kénytelen volt anyagi problémák miatt kihagyni a FIA CEZ Circuit (körpályás verseny) európai viadalát, pedig 2005-ben és 2006-ban az évadok győztese volt. Idén újra indult, és ha már ott volt a sorozaton, nem akart csalódást okozni egyre gyarapodó szurkolótáborának. Tíz futamot nyert, és fölényesen végzett az élen.
    A nyughatatlan Hernádi Lászlót sokan féltették, amikor az év elején elindult egy számára nem éppen szokatlan, de már elfeledett megmérettetésben. Fiatal korában sok szlalomversenyen vett részt, felesége, Ildikó unszolására ismét kipróbálta ezt a nem könnyű műfajt. Nem gondolta komolyan, hogy a sorozatot végig csinálja, de jó ez edzésnek – gondolta. És mi lett a vége? A tatai fiú neki vesekedett, és az év végére ebben a kategóriában is az élen végzett. Most már a FIA Közép-Európa szlalombajnokság legjobbjának is vallhatja magát.
 

   – Azért tartom nagyon értékesnek négy elsőségemet, mert a sok esemény, no és az anyagi lehetőségek miatt csak a versenyek felén tudtam elindulni – mondta boldogan a legjobb honi autós, Hernádi László, negyedik európai győzelméről hazaérkezve Tatára. - Az év második felére némileg gyengült a BMW-m motorja, ezért több versenyen csak kisebb javításokkal és óvatosabb versenyzéssel sikerült célba érni. Számomra öröm, hogy négy összetett győzelemmel búcsúztathattam el a jó öreg BMW-t.

 

Hernádi László gyermekével, Ildikóval, aki apu szinte minden versenyén ott volt

Hernádi László még hozzáfűzte, hogy valamennyi trófeáját értékesnek tartja, de a FIA Hill Climb Challenge Európa Kupa elsőségére a legbüszkébb. A FIA-nál is ezt a sorozatot értékelik a legnagyobbnak, ezért is kap a győztes olyan babérkoszorút, mint a Forma-1-es versenyek nyertesei. Hernádi a november 21-i, skopjei díjátadó ünnepségen ismét Max Mosleytől vehet át díjat. Hármat is. A szlalom-bajnokságért más helyszínen veszi majd át az elismerést.
A tatai fiú ezúton köszöni meg a támogatók segítségét, a szurkolók szeretetét, akik rendre sokan elkísérték őt a versenyekre. A legkedvesebb szurkolója természetesen felesége és kislánya, Ildikó, akik a legnagyobb segítségei voltak az évad során. A versenyeken is…
Hernádi kisé szomorú is a nagy örömben. Búcsúznia kell a jó öreg BMW-jétől. Bírná még az iramot, ám sokkal prózaibb a búcsú. Az történt ugyanis, hogy a BMW-gyár sportos részlege teljesen rááll a Forma-1-es autók fejlesztésére, és más kategóriák versenyautóinak a homogenizálását nem vállalja fel a jövőben. Az európai versenyeken viszont enélkül nem indulhatnak el az autók. Hernádi fájó szívvel, de kénytelen más gép után nézni. Pontosabban újat kell építenie, de más márkájú, valószínűleg japán autóból.
                                                      Péntek Sándor (Tatai Tükör)
Új Széchenyi Terv

Új Széchenyi Terv - Egészségre nevelő és életmódformáló programok

Kiemelt partnereink

           

Sportért, a Sportolókért Alapítvány  

Decathlon


Güntner

 
Átal-ér-völgyi kerékpárút


   ÉDV Zrt.
 
Tata Város Önkormányzata
    Tatabánya Megyei Jogú Város Önkormányzata

 

Vértesi Erdő Zrt.

 

 
Derik Hungária Kft.


Forrás Rádió