Mindebben jelenleg huszonhárom település munkálkodik, a szövetség taglétszáma alapján. A közgyűlésen elfogadták a napirendi pontokat, majd főtitkári beszámoló hangzott el az elmúlt évi tevékenységről és pénzügyi helyzetről.
A KETOSZ elnöke, Izsó Gábor, aki egyben Békés város polgármestere, tájékoztatott a további részletekről: - Fő célunk a kerékpárosok érdekeinek képviselete. Vannak olyan települések, amelyek az átlagosnál jobban odafigyelnek a biciklis közlekedésre, a szabályok betartására, a gyerekek oktatására, fejlesztésekre. Ők fogtak össze és egy szövetség keretein belül erősítik érdekérvényesítő képességeiket. Sikerült elérni, hogy a legfontosabb, kerékpározást érintő kérdésekben már megkérdezik véleményünket.
- Úgy vélem, a taglétszám növekedésével befolyásunk is nőhet – mondta el Izsó Gábor. Megtudhattuk, hogy Magyarország a kerékpáros nemzetek között a harmadik helyet foglalja el Európában. Ezt az egy településre jutó biciklisek számában mérik. A szám ugyanakkor kötelez is, foglalkozni kell a témával. Izsó Gábor szerint divat ma kerékpározni úgy a nagyvárosokban mint vidéken.
Tata a szövetségbe lépése óta igen sokat tett a biciklisekért. Ezt Horváthy Lóránt, a KETOSZ elnökségi tagja, önkormányzati képvise lő, a KEM SZÖSZ elnöke fejtette ki. - Folyamatosan pályázunk, s ez kényszerít is minket arra, hogy évről évre megújítsuk programjainkat. Az Által-ér völgyi kerékpárút elkészültével és a belső fejlesztésekkel most húsz és harminc kilométer közé tehető a bicikliutak hossza Tatán. Ez azonban rövidesen változik, mert Tatáról nyugatra az EURO Velo 6-os úthoz csatlakozunk a Duna felé, valamint a városon belüli hálózat is bővülni fog. Például a Baji úti, Fáklya utcai terveket szeretnénk újra elővenni, s nagy lakossági igény mutatkozik a Naszályi úton is kerékpárút megépítésére. Mindezek rövid határidőn belül napirendre kerülnek, ám a 2020-ig tartó uniós ciklus is tartogat lehetőségeket.