A közlekedési társaság tájékoztatója szerint Tatán a helyi közlekedésben 2013-hoz képest jelentős eredményromlás állapítható meg. Ezt a költségek növekedése okozta, melynek legnagyobb tényezője az üzemeltetés közvetlen személyi jellegű költségeinek emelkedése, de emelkedett a n karbantartási költség is. Jogszabályi változás miatt továbbra is csökken a szociálpolitikai menetdíj támogatás, de meghatározó az éves tanulóbérletek eladásának előző évhez viszonyított csökkenése is. Ennek következményeként a 2014. évi eredmény jelentős veszteséget hozhat, előzetesen mintegy 31 433 ezer forint összegben. – Ezt a vesztességet a városnak kell állnia a Vértes Volán felé, és már évek óta körülbelül ilyen összeget vagyunk kénytelenek fizetni – mondta Michl József polgármester. – Sajnos, Tatán kevesen veszik igénybe az autóbusz közlekedést, így érthető, hogy gazdaságtalanok bizonyos járatok. Egyeztetni fogunk a közlekedési társasággal annak érdekében, hogy vizsgáljuk felül a város járatait és azok útvonalait. A gazdaságtalanságot meg kell szüntetni. Sajnos, a 2015. évi költségvetés tervezésekor megint jelentős veszteségtérítési igénnyel kell számolnunk. A polgármester kérésére újabb utasszámlálás készül a közeljövőben. A tatai helyi autóbuszjáratokon 2015. január 1-től emelkednek a vitel- és pótdíjak. Nem nagy összegről van szó, csupán a prognosztizált 2,5 százalékos inflációval módosul a jegyek és a bérletek ára. Ezek szerint az elővételben váltott menetjegy ára 200-ról 205-re emelkedik, az autóbuszokon váltottaké 230-ról 235 forintra növekszik. Az egyvonalas havi bérletet 2950 forintért (2880 volt), az összvonalas bérletet pedig 4190 (4090-ről) lehet vásárolni 2015. január elsejétől. Péntek Sándor