Komáromi rallye-revans Miskolcon

 
A komáromi Marcsa Niki és Borza Tamás első közös évét töltötte el a 9-es géposztályban, a Rallye2 Bajnokságban, ahol az egri bemutatkozás után Miskolcon már a géposztály dobogójának a legfelső fokára állhatott fel a hondás páros, majd az év végén a szakági díjátadó gálára is hivatalosak voltak. Nikinek azonban a Rallye2 mellett a MARB futamain is helyt kellett állnia, ahol bődületes tempóban száguldoztak a pályákon, alaposan megszorongatták a sokkal komolyabb autókkal induló vetélytársakat. A mozgalmas és eseménydús 2016-os évről Marcsa Nikivel beszélgettünk. (2017.01.10)


Marcsa Niki és Borza Tamás
 
- Hogyan alakult számodra 2016?
 
- Úgy érzem, hogy jó évet hagytam a hátam mögött. Kemény munka, rengeteg kaland, és olykor fékevesztett jókedv jellemezte a tavalyi évemet. Két bajnokságban helytállni, ráadásul úgy, hogy az egyik pilótámnak, Tamásnak teljesen új volt a versenyzés világa, néha nem volt egyszerű. Ám én mindig a kihívást, az újat keresem. Ezért is vágtam bele.

 

- Mi volt a legszebb pillanat, amire visszaemlékszel?
 
- Több ilyen pillanat is volt! Az egyik a miskolci dobogó, a győzelmünk. Aki ismer, az tudja, hogy az a verseny nekem nagyon nagy mumusom. Tört már ott össze szemüvegem, teljesítettem gyorsasági szakaszt félvakon, – végül is a navigátornak nem kell nézelődnie…

 

- A Rallye2 Bajnokság mellett a MARB futamain is indultál. Kivel autóztál és hogyan alakultak az amatőr versenyeitek?
 
- Tradler Attila oldalán borogattuk a kanyarokat egy GTI-vel. Nem viccelek, szó szerint borogattuk. Csaknem egyedüliként tudtuk felvenni a kesztyűt egy N-essel az erősebb, harapósabb Suzukik ellen, a nyugati régió futamain. Ez csak úgy volt lehetséges, ha 200%-osan bevállalunk minden egyes kanyart, miden egyes féktávot. Sajnos mivel a bajnokság első megmérettetésén egy technikai hiba miatt fel kellett adnunk a versenyt, nagyon nagy hátrányba kerültünk az éves pontversenyben, amit már nem sikerült ledolgozni, így nem tudtuk megismételni a 2015-ös dobogót. Élményekből viszont életre szólóakat szereztem a kis sárgarigóban. Tudod, én anno Zsiguliban kezdtem és meggyőződésem volt, hogy elsőkerekessel nem lehet keresztben autózni. Nekünk mégis sikerült a Suzukinkkal.
 
- Mik a terveid az idei évre?
 
- A Hondával már más indul, Tamás eladta, de nyugi, ahogy én tudom a Rallye2 Bajnokság mezőnyében tér vissza a kisautó, csak már más irányítása alatt. Az idei évről még korai lenne beszélni, hiszen még hivatalos versenynaptár sincs. De nyitott vagyok és bízom benne, hogy az idei évem is jól sikerül majd, pozitívan állok az új lehetőségek elé. Szeretném ezt a fantasztikus évet megköszönni mindkét pilótámnak: uraim, egy élmény volt! A TMC Rallysportnak, mert ők egy „szupercsapat”, örülök, hogy közétek tartozhatok skacok! Harsányi Zsoltinak, aki látta a Szilveszter Rallye-n, hogy mit művelt, az tudja, hogy miért szeretjük. Ráadásul még az autót is megbízhatóvá kalapálta egész évben. A családomnak is hálával tartozok, mert türelmesen, megértően elviselték, hogy leléptem a családi nyaralásról, – a Székesfehérvár Rallye-t nem lehetett kihagyni – ünnepekről, hogy félbehagytam beszélgetéseket és nem láttak hétvégente. A legjobb pasinak, aki elkísért és hasznossá tette magát minden versenyemen. A versenyzőtársaimnak, hogy ilyen fantasztikus hangulatban róhattuk a kilométereket, a sok-sok nevetést és zrikálást, amivel elértétek, hogy sose unatkozzam és majdnem minden interjúmban totál idiótának tűnjek. És nem utolsósorban a lelkesítő barátoknak, ismerősöknek, szomszédoknak, munkatársaknak valamint Komárom városának, köszönöm, akik szeretik, éltetik és elismerik ezt a fantasztikus sportot, ami az életünk!
 
Forrás: rallye2.hu

Új Széchenyi Terv

Új Széchenyi Terv - Egészségre nevelő és életmódformáló programok

Kiemelt partnereink

           

Sportért, a Sportolókért Alapítvány  

Decathlon


Güntner

 
Átal-ér-völgyi kerékpárút


   ÉDV Zrt.
 
Tata Város Önkormányzata
    Tatabánya Megyei Jogú Város Önkormányzata

 

Vértesi Erdő Zrt.

 

 
Derik Hungária Kft.


Forrás Rádió