Mitsubishire cserélte a BMW-t Hernádi László. A nyolcszoros Közép-Európa Zónatrófea-győztes gyorsasági autóversenyző nyolc év után ül át új autóba. Április 19-én, az isztriai Rabacon kezdi meg a sorozatot a a kiváló tatai autós. (2009.04.08.)
A BMW homologizációja lejárt azokban a küzdelemsorozatokban, melyekben Hernádi évek alatt sikert sikerre halmozott, ezért váltani kellett a tatai autósnak. A Mitsubishi Lancer EVO VIII-at 2000 köbcentis turbófeltöltős motor hajtja, így ereje azonos a BMW M3-assal, amellyel Hernádi négyszer állhatott az FIA Challenge-sorozat dobogójának tetejére. Hernádi az új géppel idén is több sorozatban megméri magát. A hátsókerekes BMW után némileg szokatlan számára az összkerék meghajtású japán járgány, ám a versenyző úgy véli, a „Mitsu”-val a korábbiakhoz hasonló sikereket érhet el.
„Tavaly már a szezon közben barátkoztunk a gondolattal, hogy a németet egy japán autóra cseréljük, és a Mitsubishi Lancer EVO VIII tűnt a legjobb választásnak” – indokolta a cserét Hernádi László. „Az autó persze nem új, hiszen egy 2003-as utcai autóból építettük át a téli hónapokban. A 2000 köbcentis motor a turbó rendszer miatt a versenysorozatban 3400-as besorolást kap majd, így tehát ugyanabban a kategóriában versenyezhetek, ahol korábban. Az összkerék meghajtás segíthet abban, hogy a koszosabb, rosszabb minőségű aszfalton is jól tudok rajtolni. Vetélytársaim közül a cseh Vaclav Janik már tavaly váltott BMW-ről Mitsura, így tehát neki előnye lehet ebben az évben. Természetesen mi is próbálgatjuk a gépet, és elégedettek vagyunk vele. A turbómotor miatt van annyi, körülbelül 400 lóerő benne, mint a korábbi „Bömös”-ben, sőt a nyomatéka is erősebb. A Lancer másképp fordul a kanyarban, más futómű beállítást kell használni, igazán komoly feladatot az esős pályára való beállítás jelenthet majd vele. Április 19-én, az isztriai Rabac hepehupás, buszok és kamionok kijárta pályáján sem lesz könnyű versenyezni, de ez az izgalmas az autósportban. Sokat gondolkodtunk, milyen színű legyen a járgány fényezése, és szurkolóink javaslatai, valamint a saját hagyománytiszteletünk alapján a feketénél maradtunk. Az új autó tehát kívülről ugyanolyan lesz, mint a régi. Remélhetőleg a sikerek is hasonlítanak majd: az FIA hegyi Zózantrófeában a kilencedik, a Challenge sorozatban az ötödik bajnoki cím megszerzésére törekszem.”