Három rangos Európai szériában is győzött 2008-ban a tatai gyorsasági autóversenyző, Hernádi László. A Közép-Európa Zónatrófea hegyi bajnokságát nyolcadik, a pályaverseny-sorozatot harmadik, az FIA Challenge Európa Kupát negyedik alkalommal nyerte meg ebben az esztendőben Hernádi László. Melette még a FIA Közép-Európa szlalombajnokságot is megnyerte. A 4. sikerért már átvette a tatai fiú az elismerést. (2008.11.28.)
Hernádi Lászlónak (balra) már sokadszor gratulált May Mosley
A tatai gyorsasági autóversenyző a macedóniai Skopjéban, az FIA évzáró gáláján vette át az elismeréseket. A nyolcadik éve győztes Hernádinak ezúttal is gratulált Max Mosley, az FIA elnöke, aki régóta sokra tartja Hernádi László teljesítményét. A BMW-vel versenyző sportoló karrierjében véget ér egy sikeres korszak, ugyanis a német járgányt Hernádi a jövőben várhatóan japánra cseréli.
„Idén minden eddiginél sikeresebb szezont zártunk, hiszen három rangos szériában állhattam a dobogó tetejére a Skopjéban rendezett FIA Gálán” – értékelt Hernádi László. „Az év azért is mondható rendkívül sikeresnek, mert nehezebb futamok voltak, erősebb mezőnyökkel, és talán idén sikerült a legtöbb futamgyőzelmet aratnom. Éppen ezért is töltött el büszkeség, amikor Skopjéban egy rendkívül szépen rendezett gálán háromszor is a dobogó legfelső fokára szólítottak. Ugyan az elismeréseket ezen a gálán nem az FIA vezetői adták át, természetesen ők is ott ültek a teremben. Jól esett, amikor Max Mosley, az FIA elnöke gratulált az újabb címekhez. Ez újabb lendületet adhat a következő évek munkájához.”
Hernádi László idén utoljára versenyzett a BMW M3 típusú autóval. A 3000 köbcentis járgány homologizációja 2009-től nem lesz érvényben, ezért a következő évadra új autót keres a sikeres pilóta.
„Sajnos a kifogástalanul működő BMW-t a márka homologizációjának hiánya miatt a következő szezonban már nem használhatom ezekben a sorozatokban, ezért idén meghatottan elbúcsúzunk tőle. Ahhoz, hogy a következő években is hasonló sikereket érhessek el, hasonlóan komoly járgányt keresünk, hiszen egy kis, kétezer köbcentis géppel nem vehetem fel a versenyt a nagyokkal. A WRC-k magas áraik miatt nem jöhetnek szóba, ezért elsősorban egy a BMW-hez hasonló, 3000 köbcentis motorral rendelkező japán autóval, Subaruval, vagy Mitsubishivel tervezem a jövőt.”
Emlékeztető eredmények:
Összetett végeredmény:
Közép-Európa Zónatrófea – hegyi bajnokság
Hernádi László (magyar) 71 pont
Theimer, Jiri (cseh) 44 pont
Közép-Európa Zónatrófea – körpályás bajnokság
1. Hernádi László (magyar) 100 pont
2. Nyitrai Béla (magyar) 73 pont
3. Zuber, Ivan (montenegrói) 35 pont
1. Hernádi László (magyar) 80 pont
2. Vardanega, Lino (olasz) 60 pont
3. Bicciato, Rudi (olasz) 60 pont